¿por que español tiene muchas diferentes formas en el tiempo?

Shit, förstår inte hur snart det faktiskt är, om en vecka är jag hemma igen, ja faktiskt har jag varit hemma nästan ett dygn. Vet inte vad det är men är mer nervös över att åka hem än vad jag kände när jag skulle hit.

Nu sitter jag iallfall och pluggar på sluttestet som är imorgon.. Alltså den här grammatiken. 2-3 framtider, ett presens och tre-4 dåtider.. och ändå finns det tider kvar som jag inte fått lära mig.
Sen har de, förutom vanligt presens, ett sätt att prata om man önskar något.. Inte jag önskar mig salt utan mer handlingsväg... äh, asdumt verkligen, förstår det icke. Så ska ge mig på't.

Har förövrigt klarblå himmel och sol, fast det är kallt, men ska ta en paus från studierna och ut o dricka lite kaffe.

Kommentarer
Postat av: Malin

Älskade Jonna kommer snart hem!

2011-12-03 @ 00:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0