12/10 Spaniens nationaldag

Ja hejhej, här sitter jag och dricker te och äter knäcke med philadelphia och hallonsylt. omnomnom
Kom precis hem från att ha varit på bio med Laura och Anthony.
Crazy,
Stupid,
Love.
Crazy ja.. helt säkra på att vi skulle gå och se en engelsk film, vet ju att de dubbar filmer här men de visar tydligen odubbat också. I vilket fall, sena som vi redan var, klampar in i biosalongen och upptäcker att den är på spanska. yummie, jag som älskar dubbat. Eftersom det var så mörkt i salongen såg vi inte vad som stod på biljetterna men det fanns en del platser längst fram så vi smög dit. Tur att Anthony var med, han kan redan spanska så han satt mellan mig o Laura och förklarade det mesta som hände. Förstod lite själv, men mest sammanhanget och inte så mycket vad som sas. Hade velat ha undertexter på spanska. Kanske finns? Tåls att kollas upp.

Ja och så var det de där med Spaniens nationaldag. Den är idag, eller igår blir det nu.
Dock är det inga spanjorer som säger att det är deras nationaldag. Anledningen till att jag vet är för jag kollade upp, eftersom när man frågar får man en km långt svar och jag behövde lite kortfattad information. Spaniens nationaldag, klart och tydligt.
Vilket fall som helst så är det en röd dag, vilket gjort mig ledig.
Låg på stranden hela eftermiddagen, badade lite men vattnet har blivit kallare så det är inte jättegott. Men ack det duger för svensken!

Suger att Laura lämnar mig på lördag.
Adíos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0