Bildbomb men först..

Blir en liten fortsättning från igår nu.
Taxiresan till lägenhetsporten gick bra. Sen började krånglet, eftersom adressen var skriven på ett sätt som jag inte förstod, var det andra våningen och tredje dörren eller tredje våningen och andra dörren?
Tog hissen till tredje våningen men det stod inga nummer på dörrarna så jag testade i den ena. Funkade inte, hepp.. så jag testade då den andra dörren. Funkade inte heller. Åkte ner till andra våningen och där låg det en dörrmatta där det stod något på spanska som jag uppfattade lite som Välkommen utandsstudenter så jag tänkte att den dörren måste vara min. Stoppade in nyckeln och den passade, problemet nu var att det inte gick att vrida om. Uh fan.. så testade den fjärde och sista dörren och där passade nyckeln med. Var vid det här laget rätt frustrerad och förvirrad och tänkte att nu tror väl hela huset att jag försöker mig bryta in. Här i Valencia är det ingen som har dörrhandtag och jag förstod inte hur jag skulle få upp dörren och jag tyckte inte att nyckeln gick att vrida om i den sista dörren heller Så jag ringde till kontoret där jag precis varit och hämtat nyckeln och hon som jag pratade med tyckte det var väldigt konstigt och att de aldrig hade haft problem med den lägenheten. Efter att ha pratat med henne i ca fem minuter så fick jag upp dörren. Två ggr behövdes vridas om.
Aja. Kom in i en tom lägenhet så började med att packa upp, skypade med Malin samtidigt. Sa till henne att jag skulle ta en promenad i området och hon sa till mig; JONNA TA MED DIG EN KARTA. ja det är klart jag ska göra det, är väl inte dum eller..?!
Går ut och upptäcker när jag kommit ner att... fan... kartan glömde jag ju... AJAAAAAA jag behöver inte den, behöver ju inte gå så svårt att jag inte hittar tillbaka. Så jag valde att ta en bild på mitt gatunamn i stället (:
Då kan man ju räkna ut att jag slarvar bort mig på en gång, vilket jag gjorde.

Irrade runt ute i ca en och en halv timme. På söndagar är typ allt stängt här och jag hade inget vatten och ingen mat och var väldigt hungrig.
Fann mig en Burger King iaf.
Och sen hittade jag hem. Bilden hade jag ingen användning denna dagen.

När jag kommer in så har det kommit en till tjej, Jay.
Hon är från holland och vi bestämde oss för att gå en promenad till stranden och lite till.





Dagen efter så drog vi ut, tre från klassen och en tjej till från en annan språkskola










Nästa inlägg blir också en liten bildbomd, sen efter den ska jag försöka lägga upp bilderna jag tar samma dag jag tagit de.
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0