escuela y tapas

Så..
Nu har jag sagt god natt till mina rumskamrater, har suttit och pratat och druckit sangría.

Idag var det första dagen på skolan.
Den började lite lätt med ett rätt svårt test för att de skulle veta hur mycket spanska man kunde sen innan.
Jag kunde kanske tre svar av 20. Sedan fick vi prata enskillt med läraren. Antagligen gick det ganska bra men det får ni inte veta än.
Efter testet fick vi en rundtur på skolan, eller universitetsområdet eftersom Don Quijote (språkskolan) har lokaler i Valencias universitets lokaler. Läraren pratade enbart spanska (pequito ingles), vilket egentligen inte var något problem för jag förstod det mesta av vad han sa. Han berättade även lite om staden och var det fanns olika saker att se och göra. Sen gick vi tillbaka och fick reda på vad för grupper vi hamnat i (det var ca 40st där och gjorde testet samtidigt som mig).
När jag kollade på listan kände jag igen namnet Laura. Redan innan visste jag att min rumskamrat, från Tyskland, också gick på min skola men hon kom veckan innan så jag tänkte inte att jag skulle hamna i hennes klass. Det gjorde jag dock. Så lärarna tyckte nog inte jag var helt nybörjare så i hennes klass går jag nu med fyra andra killar. Eller män, när man nu blir det..? okej skämtåtsido

Nu i kväll var det tapaskväll med skolan. Skolan hade bokat en restaurang, så vi åt tapas och drack öl på skolans bekostnad (som visserligen vi ändå står för. hmm). Fast njae, jag åt inte så mycket tapas eftersom vegalternativen nästan helt och hållet saknades. Åt stekt potatis, bröd och vitlökssås, vilken jag börjar tro var vitlöksmajonäs. Inte helt säker, smakade inte majo men den var rätt god.
Fick även träffat två svenskar. skööönt säger jag. För tydligen blandar jag in svenska ord i min engelska efter ett tag. Antagligen när jag tröttnar på att prata det hela tiden. Så nu har jag pratat av mig lite.

Ett gäng av olika nationaliteter på de här bilderna iaf.
fr v. Nya Zeeland, Sverige(jag), Sverige, Tyskland, Sverige, Tyskland(rumskamrat), Holland, Italien, Holland(undre bilden bara)



och jag ska skriva om hur jag hittade hit för det är en egen liten historia. ooooorkar inte nu och än bara.
Adios amigos!

P.S. Spotify här har spansk reklam, det tycker jag är roligt (;

Kommentarer
Postat av: mormor

Åh så spännande det verkar! Kulturgrupp! Toppen! Ska med nöje följa din blogg. Här i Östersund är det grått o kallt. Kramar! Annika hälsar

2011-09-08 @ 10:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0