Tur utan retur (än)

Nu ska jag ta historien om resan hit.
Var som sagt inte det minsta nervös för att resa och flyga trotts min flygrädsla. Som bara uppstår när jag ska Till och inte Från ställen.
02.30 så skjutsar mamma mig till Lunds station, tåget till Kastrup skulle gå 03.20 (vet inte om jag fick tiderna rätt nu, men det spelar inte så stor roll). På stationen stod det en hel del folk, mest ungdomar som varit i Lund och festat som skulle med tåget till Malmö men också en del med resväskor precis som jag.
När klockan slog 03.20 så ändrades tiden till 04.01. ooooookej wtf?
Tåget jag skulle åka med dök alltså inte upp så det blev lite mindre tid än jag hade tänkt mig.

Checkade in väskan och satte mig i en bar inne på flygplatsen, det var ca 30 min kvar tills planet gick och jag hade inga planer på att gå på utan att ha druckit min grogg som jag så väl planerat att jag skulle hinna med.
Antagligen den dyraste groggen och hungrig var jag med och vegalternativen var det ont om men det fanns crosianter så tog mig en sån, tror det blev 20euro o_O
Precis när jag fått min jdcola som bestod av hälften jd så ropade de i högtalarna att det var dags att bege sig till planet, så fick snabbt svepa den.
Somnade direkt när jag satt mig på min plats och vaknade inte förrän folk började resa sig för att gå av planet (hade ju inte sovit något på huur länge som helst) i Mallorca. Det kändes skönt.
På Mallorcas flyplats var det inga problem med att hitta till nästa gate för ut och inrikes gick från samma ställe.
Planet till Valencia var en timme sent så fördrev tiden med att äta en baguett.

Nu babblar jag på en massa och texten kommer sluta som en km lång för den bästa biten är kvar och jag vet inte om jag kommer få ner den på ett bra sätt. Ska försöka iallafall.

Väl framme i Valencia och jag har fått hämtat min väska så ska jag ta bussen in till stan. Ett problem bara, finns inga bussar!!!!!!
uhuhuhuhu så jag beger mig till spårgnen/tunnelbanan istället. Frågar mannen som jobbar bakom disken om vilken vagn som tar mig till el centro de Valencia, han svarar tillbaka på något på spanska som jag INTE förstår. Köper mig en biljett i alla fall och hoppas på det bästa.
Det kommer en vagn och jag går på den eftersom det är andra med resväskor som går på. Kollar på hållplatsnamnen och i min lilla reseguide om vilken hållplats jag ska gå av på. Boken säger inget och hållplatsnamnen ger mig ingen information så jag har inget att gå på och inte kan jag fråga någon eftersom ingen kan engelska.
Var fortfarande inställd på att "det löser sig" så jag oroade mig inte. Efter ett tag så gick alla med de stora resväskorna av så jag gjorde det samma.
Kommer upp på en gata med massor med trafik och jag ska ta mig till en adress som jag fått för att hämta min nyckel till lägenheten. Alltså behöver jag en taxi men Inte en taxi så långt ögat når. Så med mina två stora rullväskor snurrar jag runt på gatorna (vet fortfande inte var jag var). Hittar två poliser och de förstår taxi så de pekar åt vilket håll jag ska gå så jag tar mitt pick och pack och gör vad jag blivit tillsagd.
Får tag i en taxi och hamnar på rätt adress. Får fylla i lite papper och sen får jag nyckeln.
Utanför den tar jag en taxi till min adress.

Nu är det så att jag inte orkar skriva klart den här historien men det är inte så mycket kvar, men jag återkommer.
Adíos

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket äventyr. Tur jag inte visste att min lilla flicka virrade omkring på valencias gator utan vetskap om var hon befann sig.

2011-09-09 @ 00:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0