Turistigast

Idag tog vi som sagt en busstur. Turistgrej.
På vägen dit:




Som tidigare nämnt så är staden sjukt fin.
Blandat i en massa olika stilar, barock, gotik, en massa nytt och en hel del gamalt och slitet... you name it.


I tornet bakom Laura gick vi upp i efter turen. 70 meter högt om jag förstått det hela korrekt.


Någon typ av vakttorn. Minns inte allt vad som sas i mina små högtare



På väg upp i tornet, som tillhör en katedral fanns det en stor klocka.
200 trappsteg räknade jag och det var en väldigt smal och läskig trappa och mina ben har nog aldrig skakat så mycket Någonsin.

utsikt från tornet




Sen gick vi till Mercat Central, som är europas största saluhall


För övrigt också skaffat mig ett cykelkort idag, så nu ska jag börja cykla mig fram.. till stranden osv.
Adios Amigos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0